Välkommen till 96an's sida!

Alla inlägg under november 2011

Av Malin Persson - 4 november 2011 12:39

Hej allihopa!


Hade ni en rolig dag/kväll igår? Det hade i alla fall jag! Vi härjade och skrek så mycket att jag gick ont i huvudet, haha! Nej men jag hade en grym födelsedag igår, hade inte kunnat bli bättre! Fika hos mig klockan 2 med Maja, Emilia och Alice. Sen på kvällen var vi hemma hos Emilia och satt i ett rum utanför bastun och åt gott, lyssnade på musik och pratade. En hel del skratt blev det också. Just det, Linnea var också med! Synd bara att inte Josse kom... Men men, ikväll kör vi på nytt! Då blir det födelsedagsfirande hemma hos Maja med middag och film, trevligt värre! Men nu ska jag fortsätta röja upp på mitt rum, fick ju en ny tv igår av mamma och pappa så nu vill jag ha fint på rummet! 32 tum Sharp, tack mina älskade päron!


 

Av Malin Persson - 3 november 2011 10:43

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år!
javisst ska hon leva, javisst ska hon leva, javisst ska hon leva uti hundrade år!

Här sitter jag som den 15-åring jag är, har precis ätit min kungliga frukost och tar just nu emot alla gratulationer som rullar in på facebook, en efter en!

Haha nej nu får jag ge mig! I alla fall, sitter och kollar lite på fotboll på tvn nu. Norwich - Blackb'n, inga lag jag håller på men kul att kolla ändå. Ska snart gå och duscha, sen får vi väl se vad dagen har att bjuda på. Ev. skulle brudarna komma hit och ta en fika och gratta mig, vet inte riktigt än. Annars så ska jag ju greja en tjejkväll någon dag till veckan tror jag. Lite senare ikväll så ska jag umgås med Alice och Linnea, och vi skulle nog ha filmkväll med Fredrik och Göthe om vi får tag på dom.


Har man fått en kunglig födelsedagsfrukost eller vad? Tack älskade mamma!
(Och tro inte att hon brukar ge mig sånt här vardagligen, hon brukar annars vara stenhård på vad man äter)

Av Malin Persson - 2 november 2011 21:59

We're caught in a trap, i can't walk out, because I love you too much baby
Why can't you see, what you're doin' to me, when you don't believe a word I say?
We can't go on together, with suspicious minds, and we can't build our dreams, on suspicious minds...


Dom flesta har nog förstått att jag sitter och lyssnar på Suspicious minds - Elvis Presley, i alla fall alla "Elvis-lovers". Själv tillhör jag dom! Galet vad bra han var... Ibland önskar jag att jag levde på 60-70-talet. Sant faktist! För det första hade dom ju helt sjukt snygga kläder (eller ja, på 60-talet i alla fall, jag skippar ju gärna dom utsvängda byxorna och polotröjorna från 70-talet), frisyrerna, jukebox's, sättet dom levde på, filmerna och framför allt musiken, ååååh den underbara musiken! Jämt när jag är hos min mormor så går jag direkt till hennes gamla stereo och letar igenom bland alla hennes gamla skivor. Hon har även en gammal LP-spelare som vi brukar lyssna på, ni vet med såna här stora svarta skivor? Superhäftigt!


   

Av Malin Persson - 2 november 2011 17:17

Får verkligen skärpa mig med den här "kvällsuppdateringen"... men jag får väl skylla på att jag har varit med ungdomsgruppen hela dagen. Först var vi till en liten stuga vid Norralakyrkan, sen åkte vi till kyrkan som ligger nära mig och käkade. Det har egentligen inte slutat än för dom ska fortsätta måla uppe i vårat ungdomsrum, men jag gick hem för det var en person jag verkligen inte orkade med! Usch, jag är fortfarande arg. Men jag ska komma på lite bättre tankar och ställa mig i köket och fortsätta med bakningen. Det är någonting som verkligen kan få mig på bättre humör. Ställa sig i köket och baka, lyssna på musik och slänga in lite dancemoves här och där, det rensar skallen!

Av Malin Persson - 1 november 2011 23:14

Och den var grymt bra, verkligen! Och dessutom är den på tyska <3 (Haha, själv läser jag franska men jag älskar tyska...!). När jag börjar på gymnasiet så ska jag nog börja läsa tyska. Både jag, Alice och Linnea är sugen på det, är verkligen skitless på franska! Men nu ska jag nog krypa i säng, är ju rätt trött sen man blev väckt klockan 5 imorse... Godnatt med er!



Tack för filmtipset www.alicelarsdotter.blogg.se

Av Malin Persson - 1 november 2011 20:08

Sitter och lyssnar på Tonight tonight - Hot chelle rae, åh vilken härlig låt! Ska nog gå och sätta på mig myskläder och kolla på Die brücke (The bridge), blev tipsad av Alice. Den handlar också om andra världskriget, så om det är någon som pluggar om det just nu eller bara är allmänt intresserad så är det ju bra att kolla på filmer om det om man tycker det är lite tjatigt att bara läsa om det. Det är typiskt mig att sitta och kolla på filmer som utspelar sig på 50-talet eller i en helt annan värld än den vi lever i, och allra helst "krigsfilmer"! Ni vet som typ Sagan om ringen, Narnia, Pirates of the Caribbean, Troja m.fl Älskar't!

I alla fall, var ju som sagt och grattade Maja tidigare idag. Var där och tog en fika, gav henne presenten, kika på hennes nya moppe och bara satt och prata. Och just ja! Skulle ju avslöja vad hon fick i present. Dum som jag var så knäppte jag inte kort på det innan jag gav det till Maja, men det var i alla fall en vit-röd-rutig skål från Presentboden som vi la dumleklubbor i. Tror i alla fall att hon blev glad! :)


Bild från idag - Maja stylar inför kameran, såklart!

Av Malin Persson - 1 november 2011 13:38

Chacha bitches!
Haha nej, verkligen inte...


Blev sen uppdatering idag också eftersom att jag och Linnea sov hemma hos Alice inatt, och när jag kom hem åkte jag och mamma och handlade lite sen började vi med bakningen direkt. Har än så länge bara hunnit baka vaniljbullar, men lite senare så ska jag nog sätta igång med kladdkaksmuffinsen. I alla fall så blev det inte att vi tog bussen hem till Sebastian igårkväll, orkar inte förklara varför haha... Blev bara att vi träffade dom en snabbis innan vi åkte hem till Alice. Men istället har vi nog filmkväll med dom på fredag får vi hoppas! Och måste bara säga att grabbarna ringde och väckte oss kl. 5 på morgonen.... KLOCKAN 5 PÅ MORGONEN?!? Men vad säger man? Hämnden är ljuv!


Vill också bara önska STORT grattis till Maja på födelsedagen, 15 år idag! Jag och Millan ska alldeles strax ta en prommis till kinderägget (haha) och gratta henne och ge present.


 
Finaste Maja!

Presentation


Jag heter Malin och är 15 år. Jag bor i den lilla staden Söderhamn tillsammans med min familj. I min blogg skriver jag om mig och min vardag, mina intressen, mina tips och allt som snurrar i mitt huvud. Lämna gärna en kommentar efter besöket!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du läsa/se mer av i bloggen?
 Min vardag
 Kläder/outfits
 Foton
 Videoinlägg
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästblogg

Favoritcitat

Christopher Robin to Winnie the Pooh:
"You're braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think."

 

Jake Gyllenhaal ♥

       


Ovido - Quiz & Flashcards