Välkommen till 96an's sida!

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Malin Persson - 21 december 2011 23:45

Ber om ursäkt för late update, men har haft en väldigt omtumlande dag!


Okej, tror dom flesta listade ut vad jag skulle vara på julkul. Och JA jag var en hårdrockare med lacktights, Guns N' roses-tröja, skinnjacka, Ed Hardy-skor, typ "pannband" eller vad man ska kalla det, earcuff örhänge, knallrött läppstift och svart runt ögonen. Haha, om jag får säga det själv, såg riktigt läcker ut! Hade skitkul på julkul i alla fall! Som sagt var det jag, Maja, Emilia, Emmy, Andreas och Joar som höll i det och representerade alltihopa. Blev dock lite sista minuten-ändringar eftersom vi blev nekade några lekar av rektorn som ansågs vara för "sexuella", haha suck... Men jag tyckte det blev jättebra ändå! Jag var med på FunnyBunny - en lek där man stoppar in så många skumtomtar man kan i munnen samtidigt som man ska säga "funnybunny", den som får in flest i munnen vinner, och jag kan ju säga att jag åkte ut första eller andra gången, haha sämst! Sen var jag även med på lappen - en lek för alla nior. Man ska ha en lapp mellan munnarna och skicka det vidare till nästa, och det är en skam att säga att vi förlorade mot 9A... Sen så presenterade jag även olika lekar. Var skitroligt att få bjuda lite på sig själv uppe på scenen, och hoppas alla högstadieelever tyckte vi ordnade allting bra.


Fick även veta mina betyg:


Svenska: VG
(alla ämnen inom SO): G
Biologi: VG
Kemi: G
Fysik: G
Engelska: VG
Matte: G
Syslöjd: G
Musik: VG
Idrott: MVG
Bild: VG
Teknik: VG
Hem- och konsumentkunskap: G


Tror jag fick med alla ämnen!


Fick även sluta lite tidigare eftersom jag skulle på begravning strax därefter. Sorligt men otroligt fint var det, försökte verkligen hålla inne tårarna, även fast jag vet att det är okej att gråta. Och fika därefter med släkten.


Efter det åkte jag hem och sov ett tag, var verkligen supertrött. Sen gick jag till u-gruppen och myste med glöggprovning, pepparkakor, chokladpraliner och spelade Alias (stavas?).


Nu har jag suttit och pladdrat med Elin i telefon i nästan över en timme, planerade shoppingresan vi ska göra den 27nde. Berättade ju för er att Alice och Linnea hade frågat mig om jag ville med till uppsala nu på jullovet och ta en shoppingdag, och så var det bestämt. Men efter att vi frågade Elin, Maja, Emilia och Josse som hellre ville åka till gävle så fick vi lite andra tankar. Det kostar 160:- bussresa tur och retur till uppsala + lång tid att åka. Det kostar endast 80:- med tåg tur och retur till gävle + att man hittar mycket lättare i gävle eftersom man bor närme och har varit där ett antal gånger. Herregud, jag har ju t.o.m sprungit runt på stan i gävle helt själv! Så tyvärr måste jag nog säga till Alice och Linnea att jag inte följer med dem till uppsala, jag och Elin hakar nog på till gävle istället. Läre bara boka tågbiljett och massa grejer, sen drar vi!


Känner att inlägget blev alldeles för långt för att orka läsas, men känner att jag har fått skrivit av mig lite. Drar tidigt till Elin imorgon så vi hörs när vi hörs, ciao!


Bilder från julkul kommer senare!

Presentation


Jag heter Malin och är 15 år. Jag bor i den lilla staden Söderhamn tillsammans med min familj. I min blogg skriver jag om mig och min vardag, mina intressen, mina tips och allt som snurrar i mitt huvud. Lämna gärna en kommentar efter besöket!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du läsa/se mer av i bloggen?
 Min vardag
 Kläder/outfits
 Foton
 Videoinlägg
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästblogg

Favoritcitat

Christopher Robin to Winnie the Pooh:
"You're braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think."

 

Jake Gyllenhaal ♥

       


Ovido - Quiz & Flashcards